Presiunea de a avea mereu ceva nou


De ce este normal sa simti asta?

Pe social media se vorbeste foarte putin, sau chiar deloc despre presiunea de a crea mereu ceva nou si original. Si asta se intampla mai ales atunci cand vine vorba despre content pe Instagram, poze noi si materiale pentru Youtube fantastice. Daca mai esti si fashion blogger atunci este vorba despre a stoarce idei de postari bune si de a avea mereu tinute inedite si noi accesorii de prezentat. Mereu ceva nou!Acum daca este sa vorbesc despre mine si despre ce inseamna a fi blogger de beauty, scopul meu principal nu este neaparat sa produc vanzari.

Nu am intentia sa te fac pe tine, cititorul sa dai click pe link-uri si sa cumperi ce am eu, si sa iau eu ceva banuti acolo. Scopul meu este sa te fac pe tine sa savurezi si sa te bucuri de ceea ce creez eu, si daca este posibil sa inveti ceva din ceea ce fac sau iti spun eu. Vreau sa dai click si like pe poza mea pentru ca poate iti place cum e conceputa, poate cum e editata, sau pentru ca iti place look-ul meu din acea poza. 

Vreau sa imi citesti articolul de pe blog pentru ca poate te identifici cu ceea ce cred si simt eu, esti inspirata de ce el si cum am spus si in cazul Instagram-ului, poate ai invatat ceva din acel articol. Si aici nu este vorba despre un nou fard si un nou accesoriu.

Si acesta este doar un motiv in plus sa ma linistesc si sa constientizez ca nu este nevoie de ceva nou mereu. Eu, si noi bloggerii trebuie sa incetam sa ne simtim presati si sa consideram ca este necesar, sa va aratam mereu ceva nou.

In acelasi timp pot sa afirm, ca este mereu magulitor si stimulat pentru ego, sa stii ca ii place cuiva ceea ce porti, sau ceva ce ai recomandat, si ca ai convins acea persoana sa cumpere ceva ce ai si tu. Nimic nu ma face mai fericita, ca si atunci cand vad ca aveti incredere in mine. De cele mai multe ori simt ca ofer un sfat unui prieten si o fac cu inima deschisa si cat mai sincer.

Dar pe langa cele spuse mai sus, inteleg si va spun ca meseria de blogger implica si partea aceasta. Link-urile sponsorizate sau postarile afiliate ne ajuta sa facem ceea ce facem.

Desi recunosc ca nu este suficient uneori, acestea au o mica parte in tot ce inseamna partea tehnica a blog-ului meu. Ma ajuta sa imi platesc hosting-ul si domeniul, si aceste cheltuieli nu stiu cum se face ca nu le vede aproape nici un cititor. Aceste postari platite te ajuta sa cumperi aparatul foto, luminile necesare, tehnologia necesara pentru a . crea content bun. Si toate acestea pentru a oferi calitate.

Adevarul este ca nu am suficienti bani pentru a ma pastra in topul celor mai buni bloggeri de beauty.

Da, aceasta afirmatie este putin dramatica. Putin click-bait cum s-ar spune. Posibil, dar este totusi adevarata. Vad zilnic bloggeri care posteaza in fiecare zi ceva nou pe Instagram. Tinuta noua, paleta de machiaj noua, ruj nou, pantofi noi, calatorie din nou, etc.

Au mereu ceva nou si o mare parte dau tag brand-urile sau ofera urmaritorilor, chiar posibilitatea de a cumpara ceea ce poarta ei. Si bravo lor! Recunosc ca mi-ar placea sa ma aflu in acea ipostaza, si ce iubitor de frumos, blogger obsedat de frumusete nu si-ar dori? Si cum v-am spus, pot sa inteleg asta, plus ca multi dintre ei primesc ceea ce arata de la brand-uri si nu au platit nici un ban pentru ceea ce arata, dimpotriva, ei sunt cei platiti.

Mereu ma simt ciudat sa postez o poza pe Instagram, in care va arat ceva mai vechi.

Cateodata nici macar nu este vorba despre link-uri sau postari platite, pentru ca daca cineva vrea sa cumpere ceva, o va face. Este vorba despre a fi in trend. Nu este important doar content-ul, este editarea, sunt detaliile care fac diferenta, precum top-ul pe care il porti, si cat de noi si la moda sunt lucrurile pe care le arati.

Cred ca nu sunt singurul blogger din lumea asta care poarta si haine din sezonul trecut sau de acum 1 an, si partea nasoala, dar amuzanta e atunci cand esti intrebat de unde e si nu se mai gaseste in magazin. Dar totusi atunci de ce ma simt ciudat, oare nu e normal sa porti ceva mai mult de o singura data? Toate aceste idei duc la consumerism exagerat, la ideea ca ai ceva de unica folosinta. Si asta clar nu e sanatos.

Am purtat aceasta tinuta zilele trecute, am iesit afara intr-o dupamasa insorita. Si am vrut sa va arat tinuta mea. Ideea este ca nimic din ce port nu este nou. Nici nu stiu daca le puteti gasi macar in magazin. Locul in care am fost insa se potrivea cu tinuta mea foarte bine si nu am ezitat sa fac cateva poze. M-am simtit ca si o domnita moderna purtand acea capa.

Am facut totusi o lista cu cateva obiecte vestimentare, sau cel putin asemanatoare.

Oare acum veti spune ca am o tinuta urata, doar pentru ca nu este noua? Ma veti judeca pentru ca nu a fost noua mea pereche de pantofi in aceasta poza si nu am un link pentru ei?

Si dupa toate intrebarile aceastea am avut un moment de… pe bune?! Ideea este ca eu am crezut ca am un outfit dragut si ca pozele au iesit bine, si merita sa fie postate pe Instagram. Da, nu sunt un fashion guru, si probabil nu mai puteti cumpara ce port, poate nu sunt la moda, dar sa fiu chiar atat de absurda incat sa ma devalorizez pentru o tinuta, care oricum imi place si ma face sa ma simt bine si increzatoare?

Eu sunt aici pentru ca imi place sa creez content nou, si pentru ca iubesc sa fac poze noi, sa incerc produsele si sa va ofer informatii despre ele. Chiar daca nu am toate noutatile in maneca, sunt tot eu si sunt tot un blogger de beauty bun.

Mi-ar placea la nebunie sa am colectia noua a fiecarui brand de cosmetice preferat si sa port noile colectii de haine, dar in mod realist, acest lucru nu se va intampla.

Aceasta este pentru mine o noua lectie invatata in industria asta nebuna a blogging-ului. Pentru mine, care nu imi permit sa cheltui bani doar pentru blog mereu, pentru ca am si cheltuieli si o viata normala. Nu pot sa cumpar cosmetice si haine doar de dragul de a le posta pe Instagram, si hey, daca o sa postez ceva care e „out of fashion” voi avea grija sa va las link-uri la ceva macar asemanator.

Blogging-ul nu este mereu despre ce e nou si fancy… si chiar daca stiu asta ma lovesc de aceste complexe si ganduri. Pentru ca ghici, ce?  In spatele retelelor de socializare si a unor postari si poze, sunt umana.

Vreau sa aflu si parerea ta despre acest subiect, asa ca nu ezita sa imi lasi un comentariu.

16 gânduri despre „Presiunea de a avea mereu ceva nou

  1. Foarte bine punctat! Imi place mult cum ai pus problema. Bineinteles ca e o presiune sa pui poze cu produse noi aparute pe piata, dar eu cred ca e important mai mult parerea ta cu adevarat despre produsele respective si nu ele in sine. Mie imi plac sa fac poze si folosesc de multe ori in pozele mele si produse mai vechi. Nu imi cumpar tot ce apare nou pe piata si nici daca as avea materialele necesare pt asta nu as face-o. Prefer sa pun ceva care chiar ma incanta, decat sa pun ceva care e nou si e in trend, dar poate nu stiu nimic despre produsul respectiv. Te pup

    Apreciază

  2. Romina, mi-a placut foarte mult cum ai expus problema! Sunt de acord cu tine 100%! Social Media in general ne formeaza anumite sperante, frustrari, dar poate uneori ne si motiveaza. Si eu incerc prin ceea ce fac sa le arat oamenilor ce produse merita incercate si ceea ce a mai aparut nou pe piata. Iar faza cu platirea hostingului si celelalte cheltuieli – da, de multe ori iesim pe minus si investim mai mult (muult mai mult) decat ceea ce primim.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Pana si in nisa cartilor, tot noutatea prinde. Daca citesc cate o carte de care nu se vorbeste, care nu e in trend, deja sunt privita diferit.
    Nu mai zic de haine, cand ma intreaba unii de unde am luat blugii de pe mine si le spun ca ii am de 10 ani. Ce sa fac daca inca imi plac, imi vin si arata super ok?

    Apreciat de 1 persoană

  4. Eu cred ca nu ar trebui atat de mult sa fim sub presiunea aceasta. Sa nu uitam, ca cei ce ne citesc nu sunt neaparat persoane bogate sau foarte bogate care sa-si perimita sa-si achizitioneze periodic cate un produs scump. Eu recunosc ca in acest moment ma imbrac cum imi place si arat asta pe blog, chiar daca am produse pe care le-am achizitionat acum activa ani.

    Apreciază

  5. Ai dreptate, exista mereu presiunea in jurul nostru. Nu doar in blogging. Eu am patit-o dupa ce am plecat in strainatate, de exemplu. Cei ramasi in tara se asteapta sa te vada calatorind in tari exotice. Ce? Vacanta in Romania, cine-a mai auzit? Sau… cum, nu ti-ai cumparat masina noua? Sincer, e fix aceeasi presiune despre care vorbesti in articolul tau, de aceasta data intre cunoscuti, nu in social media 😉 desigur, scopul pentru care inca sunt departe de casa nu e sa calatoresc sau sa ma plimb in masini de lux. 😁

    Apreciat de 1 persoană

  6. Ai punctat foarte bine. Depinde doar de noi sa nu cadem in capcana consumerismului. Eu port ce vreau si ce imi sta bine, si am haine si de ani buni in stare ff buna. Nu sunt genul sa arunc aiurea banii. 😁🙂

    Apreciază

  7. Da, e amuzant când te întreabă cineva de unde ai respectiva haină și nu mai există în magazin :))))), eu port haine și de anii trecuți, multe sunt in trend încă și trendurile vin și pleacă așa că nu îmi voi aruncă hainele, trebuie doar să le reintegrezi în ținută. 😊

    Apreciază

  8. Ai punctat foarte bine totul. Aproape ca nu am ce sa completez. Poate doar sa spun cate ceva din experienta mea.
    Acum cativa ani buni …. vedea, si eu aceleasi haine frumoase si lucruri noi pe retelele de socializare, iar eu nu apaream cu nimic spectaculos. M-am lovit de invidia si individualismul unora care nu au vrut sa ajute sau macar sa-mi ofere un sfat. Am trecut si de acea faza pentru ca am avut norocul de a da peste o persoana speciala, care a vrut sa ma ajute cu cateva sfaturi si asa am ajuns unde sunt astazi.
    Tin sa spun ca am perechi de pantofi de acum 2-3 ani pe care ii pozez si acum si nu ma simt prost ca-i arat. La fel se intampla si in cazul gentilor si imi pare bine ca arat cititorilor mei o tinuta decenta si curata. Eu sunt multumita de felul meu de a arata lucrurile. Cred ca am trecut un pic de subiect, dar m-am lasat purtata de val

    Apreciat de 1 persoană

  9. Ai abordat tare fain subiectul asta! Într-adevăr, societatea de consum cred ca ne împinge în direcția asta de a avea mereu chestii din ultimele trenduri… Si cand vine vb de beauty, și de fashion, și deco…orice. Asta e o prostie. Folosesc ce vreau, imbrac ce vreau…pana la urma oameni suntem cu totii

    Apreciază

Astept parerea ta: