Idei de mic dejun sanatos

1482068984112Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei dar cu toate acestea multi sar peste micul dejun si mananca doar la masa de pranz. Destul de rau a-si spune eu care sunt o persoana care isi ia micul dejun in fiecare dimineata si pe langa asta il mai si pozez. Daca nu ar exista micul dejun ce a-si mai posta eu dimineata pe instagram?:))

Oricum lasand gluma la o parte pentru mine micul dejun este important pentru ca dimineata este cea mai incarcata perioada a zilei pentru mine, este acel moment in care imi consum mare parte din energie deoarece in general am cate 8 pacienti pana la pranz si luand in considerare faptul ca acestia sunt copii va dati seama cam de cata energie am nevoie. Altfel risc ca pana la ora 12.30 sa cad lata de foame si sa raman fara energie.

Oricum avand in vedere exemplul meu personal stiu ca multe dintre voi dimineata sunteti pe fuga sau ocupate, asa ca am zis sa va vin in ajutor cu cateva idei de mic dejun usoare si sanatoase din care sa va luati  energia necesara cel putin pana la pranz.

Am facut astfel cateva colaje din pozele mele de pe insta si am sa las si retetele numai bune de incercat.

1. Iaurt grecesc + ceva

De cand a aparut pe piata iaurtul grecesc eu nu ma mai pot satura de el. Dimineata il mananc cel mai des, dar recunosc ca il mananc si ca si gustare sau uneori cand am pofta de ceva dulce il inlocuiesc cu o masa.

Ingrediente:
  • Iaurtul grecesc care este ingredientul de baza ( eu il prefer pe cel de la Lidl Pilos)

la care se adauga dupa preferinta oricare dintre urmatoarele de mai jos

Froyo Bites

O alta reteta la care am folosit iaurtul grecesc sunt Froyo Bites (imaginea 3 de sus) a caror reteta am luat-o de pe pinterest. Se face foarte usor intr-o tava de briose. Se pune pe fundul formelor migdalele zdrobite, se adauga cate o lingura de iaurt grecesc amestecat cu ulei de cocos, miere si nuca de cocos si deasupra se adauga fructele. Tot amestecul se congeleaza 3/4 ore.

• 1/4 cana de migdale zdrobite
  • 2 linguri de nuca de cocos
  • 2 linguri de ulei de cocos, topit
  • 3/4 cana de iaurt grecesc
  • 2 linguri de miere
  • 1 cana de fructe proaspete taiate sau fructe congelate

2.Oua

Ouale sunt foarte cunoscute ca un mic dejun satios si sanatos deoarece sunt pline de proteine. Mie imi plac foarte mult ouale mai ales cand le folosesc in retetele mele preferate. Preferatele mele sunt french toast sau pe romaneste spus painea cu ou, omleta simpla si shakshuka. Pentru ca pe celelalte doua sigur le stiti prepara va las reteta de la shakshuka. Exista mai multe retete, eu o stiu pe cea traditionala din Israel pe care am invatat-o de la prietenul meu.

Shakshuka

•  1-2 linguri ulei de masline
  • 4 rosii taiate cubulete
  •  1 cana de sos de tomate de preferabil cu 24% pasta de tomate
  • 4 oua daca e pentru doua portii, daca e pentru o portie ajung 2 sau 3
  • cascaval sua branza feta
  • 1 lingurita chimion, 1 lingurita boia, piper, sare dupa gust, busuioc
  • o mana de patrunjel proaspat.

Se adauga uleiul in tigaie, cand uleiul e incins se pun rosiile care se lasa la prajit pana se face un sos de rosii, se dizolva, se adauga sosul de tomate dupa care se condimenteaza dupa gust. Eu adaug cascavalul sau branza feta, amestec putin si apoi pun ouale. Le acopar pana cand ouale sunt gata si adaug o mana de patrunjel. That`s all! Se serveste dupa preferinta cu paine prajita sau bacheta proaspata.

3.Bruschete

Painea prajita cu ceva este si ea unul dintre cele mai reusite mic dejunuri. Eu imi prepar tot felul de bruschete, de la cele simple cu sos de rosii si busuioc, la bruschete cu humus si avocado, bruschete cu sunca si cascaval pana la bruschete cu fructe.

Ingrediente:
  • Paine toast prajita sau pe care sa o prajiti in cuptor dupa ce adaugati ingredientele

la care adaugati dupa gust oricare din urmatoarele

• humus cu bucati de feta si avocado
  • unt cu fructe de padure
  • avocado pisat cu lamaie si sare peste care se pot adauga si rosii taiate cuburi sau rosii cherry
  • branza si sunca dupa care le bagati la cuptor
  • sos de rosii facut in tigaie cu ulei de masline si condimente dupa care se adauga la cuptor

4.Budinca

Ultima idee, dar nu cele din urma este budinca. Si nu am sa va dau reteta de la clasica budinca cu praf din comert ci la o budinca pe care sa o preparati in casa si sa fie sanatoasa.

Budinca de chia

Am consumat ceva vreme semintele de chia pe care le adaugam la iaurt sau salate. Apoi am gasit pe nstagram o poza cu o budinca de chia si ma gandeam cum doamne o fi facuta asta. Am dat un search, m-am documentat si am descoperit ca este super usor de facut.

Amestesc laptele cu mierea, pun semintele de chia si amestec bine iar apoi adaug dupa gust vanilie sau scortisoara. O pun la frigider peste noapte si a doua zi e numai buna de mancat.

• 2 cani de lapte
  • 1/2 cana de seminte de chia
  • o lingura de miere
  • vanilie sau scortisoara dupa gust
  • fructe congelate

Budinca din banane

Cea mai simpla reteta ever este budinca din fructe facuta in blender. Eu obisnuiesc sa o prepar dintr-o banana la care adaug cacao si scortisoara. Peste ea adaug fructe proaspete sau congelate si seminte.

• 1 banana
  • pudra cacao
  • scortisoara
  • fructe proaspete sau congelate
  • seminte

puteti adauga dupa gust si nuca de cocos, fulgi de ciocolata, fulgi de ovaz etc.

Budinca de Macinis

Am primit de curand Macinisul cu 8 cereale de la Solaris despre care v-am povestit si in articolul Morning Routine si va spuneam ca l-am incercat atunci pentru prima data. Inca de mica sunt fana a grisului si am descoperit ca macinisul este si el tot un fel de gris doar ca e integral si mai sanatos. Acesta se prepara la fel ca si grisul prin fierbere.

• 1 litru de lapte sau lapte de migdale
  • 9 linguri de macinis
  • 3 linguri de zahar
  • vanilie
  • scortisoara dupa gust
  • cacao dupa gust
  • fructe congelate sau dulceata

Sper ca am reusit sa va inspir cu cateva idei de mic dejun sanatos si sper sa le folositi si voi iar daca le folositi astept sa imi spuneti cum vi se par aceste retete.

Voi ce mancati de obicei la micul dejun?
For more Sparkle Follow me:
Facebook    –    Youtube  –      Bloglovin    –    Instagram  –  Pinterest

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/e5e/7641540/files/2014/12/img_2107.png

2 gânduri despre „Idei de mic dejun sanatos

1. Cat de bine arata toate 😀
    La mine micul dejun difera de la o dimineata la alta in functie de cum ma trezesc. De cele mai multe ori apelez la omleta cu ce gasesc prin frigider, daca sunt mai inspirata imi fac cu o zi inainte o budinca de chia, iar in diminetile in care sunt mai lenesa de obicei mananc un iaurt grecesc cu ceva fructe 😀

Apreciază

1. Ma bucur ca iti plac! 😍Asa e si la mine cu micul dejun! Depinde cum ma trezesc si ce imi trece prin cap. In mare fac mai mult micul dejun in weekend-uri. In timpul saptamanii merg pe fructe, iaurt cu fructe si chestii de genu.