Uncategorized

Ghidul studentului disperat :))


Hey there !!!

Uite ca a venit iarna si pe la Cluj 😀 superb avand in vedere ca acum doua zile era aproape primavara si acum e zapada de cativa centimetrii buni . Momentan am facut o pauza de la invatat-ul care ne da batai de cap tuturor dar in momentul de fata mai ales studentilor care au parte de o sesiune minunata si putem sa o numim un fel de brain awakening :)) deoarece multi dintre noi am lasat o liniste profunda asupra invatatului si ne-am concentrat asupra chestiilor mai funny gen party-uri si alte minunatii 😀

Trebuie sa recunosc ca in mare parte si eu am facut la fel asa ca in momentul de fata sunt foarte aglomerata cu invatatul si multe reaction papers sau ce or fii ele . A inceput sa imi iasa pe cap chestia asta cu dizabilitatile si psihoterapia avand in vedere ca in ceea ce priveste teoria suntem asi dar cand te uiti in jur la realitate si la ceea ce ne inconjoara te simti oarecum frustrat de adevar 😦 Pentru cei care inca nu stiu deoarece nici nu am mai precizat pe blog eu sunt studenta la psihopedagogie speciala anul II in cadrul universitatii Babes Balyai din Cluj Napoca si imi si place foarte mult ceea ce invat pentru ca simt ca mi se potriveste.

Oricum frustrarea nu tine de ceea ce invat eu ci de sistemul de rahat din aceasta tara in care toate sunt bune si frumoase dar defapt pluteste prostia prin aer . Nah whatever!!! nu o sa va chinui cu asta 🙂 ma gandeam doar sa va intreb voi cum va descurcati in perioada examenelor cu energia si invatatul ?? Aveti o metoda speciala de a va planifica timpul, o dieta bazata pe proteine si alte vitamine?? eu am gasit o multime de chestii pe internet care sunt bune pentru perioada aceasta si ma gandeam sa le dau share aici 😉 asa ca sper sa va placa si sa va fie de folos. Spre sfarsit am postat si un filmulet dragut de la Ilariant niste studenti draguti din Cluj care au avut o idee originala de a face o serie de filmulete comice si cat se poate de realiste . Enjoy it!

În scopul pregătirii psihologice  în perioada premergătoare examenelor se recomanda  revizuirea propriilor sentimente si emotii astfel ca puteti incepe cu urmatoarele monologuri :

  „Condiţiile succesului”
1. Stabilirea factorilor care influenţează succesul:
– cantitatea eforturilor depuse
– ajutorul şi susţinerea altor persoane
– particularităţile situaţiei
– norocul, Soarta
2. Elaborarea planului de acţiune în discutarea şi analiza factorilor menţionaţi

„Solicitarea ajutorului ca manifestare a încrederii”
1. De ce este dificil să cerem ajutor?
2. Conştientizarea neputinţei de a face ceva ca dovadă a creşterii personale.
3. Cînd solicităm ajutor?
– informaţii insuficiente
– incapacitatea de a face ceva concret
– exprimarea recunoştinţei şi mulţumirii
– susţinere în situaţii dificile
4. Cum solicităm ajutor?
– o trecere succinta a raspunsurilor pe o foaie
– formularea exactă a cererii, pentru ce anume se solicită ajutor
5. Despre ce ne vorbeşte un refuz?

„La ce folosesc emoţiile?”
1. Evidenţierea legăturii dintre manifestările fizice şi trăirile emoţionale
2. Discuţie „Cum este posibilă viaţa într-o lume populată doar de către oameni lipsiţi de emoţii”
3. Emoţiile ne ajută să apreciem schimbările situaţiilor şi astfel, să ne adaptăm la situaţiile inedite

   4. Exerciţiul „Ce emoţii trăiesc” (suntem cu totii solicitaţi să numim şi să notam emoţiile pe care le cunoastem, iar apoi să le subliniem cu o linie acele emoţii care le trăim rar, cu două linii – pe cele care le simti des şi să şteargi emoţiile pe care doresti să nu le mai experimentezi niciodată)

Alimentatia potrivita in perioada examenelor

O alimentatie bogata

Unul dintre principiile  alimentare de baza care te va ajutasa treaci mai usor peste perioada examenelor este acela ca alimentatia sa contina cate un pic din fiecare element necesar. Acestea sunt proteinele, glucidele si lipidele. De asemenea, organismul tau trebuie alimentat din plin cu vitamine si minerale.

Stresul psihic suplimentar vei fi supus in aceasta perioada te va determina, probabil, sa-ti doreasti sa consumi foarte multe glucide si lipide. Adica foarte multe dulciuri si grasimi. Vei avea tendinta, probabil, sa sari si peste mese, cautand sa consumi tot felul de snacksuri, chipsuri si bomboane pe care le poate tine cu usurinta langa calculator in timp ce lucreazi si invati. E important sa te asiguri ca nu faci acest lucru, ca mananci bine, sanatos si regulat si ca te odihnesti suficient de mult. Trei ore de somn pe noapte nu sunt suficiente pentru odihna in perioada examenelor

Cafeaua si ciocolata sunt chiar de evitat intr-o asemenea perioada. Desi aparent ele dau energie si ajuta la prelungirea perioadei de invatat, ele ingreuneaza digestia, agita si fac mult mai mult rau decat bine.

„Glucidele bune” la putere

Orezul, pastele integrale precum si fructele si legumele sunt foarte indicate in aceasta perioada, deoarece ele asigura acele ,,glucide bune” care ajuta la capacitatea de invatare si rezistenta psihica si fizica  la stres si oboseala. Cartofii si painea sunt de asemenea o hrana potrivita pentru o perioada solicitanta. Se pare ca in acest tip de perioada, baietii au nevoie de aproximativ 2600 de calorii pe zi, iar fetele de 2200 de calorii pe zi.

Hidratare corespunzatoare

Trebuie sa ai intotdeauna la indemana  o sticla sau un vas mare de apa, pentru a te asigura ca te hidrateazi corespunzator. Sucurile dulci, acidulate, nu sunt o idee buna. Sunt la fel de contraindicate ca si ciocolata si cafeaua. In plus, datorita sedentarismului din aceste perioade, se poate ajunge la excese de alimente ,,proaste” pentru sanatate si dezvoltare.

Legumele verzi

Legumele verzi, proaspete, gatite la abur, carnea de pasare (alba), pestele, salatele, precum si ceapa si usturoiul sunt alimente foarte indicate mai ales in prepararea si servirea cinelor de dinaintea  examenelor.
Pentru o odihna corespunzatoare, un pahar de lapte cald indulcit cu putina miere poate face minuni. El scade aciditatea gastrica si ajuta la un somn mult mai usor si odihnitor. Ceaiul de plante are un efect asemanator (mai ales cel de tei).
In dimineata de dinaintea  examenului, micul dejun e bine sa fie bogat in proteine si fibre. Astfel – cerealele integrale, bananele, ouale sau fasolea iti vor oferi suficient material de ,,inspiratie” pentru orele ce vor veni.

Join the discussion...

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s